In een kleine ruimte is door middel van een video het werk dat zij maakte voor haar 'Central Saint Martins MA-show' tijdens de London Fashion Week te bekijken. Met de visie die zij toonde tijdens deze show trok zij internationaal de aandacht. De lange gewaden die de modellen dragen vallen los en bewegen soepel mee met het lichaam. Vaak bestaan ze uit twee grote kleurvlakken. De harde scheiding van de kleurvlakken aan de zijkanten van het lichaam wordt door de val van plooien verzacht. Starre, rechthoekige en ronde vormen van hout contrasteren met de soepele stof. Soms draagt het model een houten 'idoolfiguur' voor het gezicht en lichaam. Er ontstaat een vreemde atmosfeer door het zwevende bewegingloze beeld en de beweeglijke stof. De theatrale figuren doen denken aan priesteressen of godinnen in Griekse tragedies.
De nieuwe collectie kledingstukken op de paspoppen en standaards missen de in Londen zichtbare magie die ontstaat door de interactie tussen een bewegend lichaam en een lap stof. Nauw op het lichaam aansluitende kleding van soepele stof wordt gecombineerd met gebogen geometrische vlakken van metaal of plexiglas. De materialen hebben sprekende contrasterende kleuren. Ze vouwt de stof dubbel waardoor binnenkant over loopt in buitenkant. Op dat moment zie je een ruimtelijk beeld en een kledingstuk. Lichaamsvormen worden overdreven of vervormd. Het silhouet van de drager verandert door de toegevoegde vlakken . De aandacht voor het sculpturale aspect van kleding is binnen de context van de modewereld niet revolutionair. In de beeldende kunst wordt dit aspect in de figuren van het Triadische Ballet van Oskar Schlemmer met meer aandacht voor ruimtelijkheid onderzocht. Rejina Pyo wordt meer geïnspireerd door de intense kleur en strakke vlakken van abstracte schilderkunst.